الجمعة، أبريل 17، 2009

اعتراف صغير !



كدأب أى أنثى ... أحب التسوق ...
عادتى أن تسألنى البائعه عما أريد فأجيبها لا أدرى ... أرينى كل شئ لديك ... لا أسرف فى الشراء لأن ذوقى غريب قليلا ... لا تعجبنى الأشياء بسهوله ... الشئ الذى يحقق معادلتى الصعبه يكون قد فعل المستحيل حقا ...
عاده ما يكون الأمر أن :

هذا اللون يجب أن يكون أغمق بدرجه ... هذه الانحناءه لا تعجبنى ... هذا الزر يجب أن يكون يسارا ... هذا القماش ممل الملمس ... هذا القماش يسبب لى القشعريره ! ... لم وضعوا هذا الحزام ؟! ... ان هذا الشئ يبدو بشعا!
حقيقه أود الاعتراف ...
بالنسبه لأى بائع _ خاصه بائعى الملابس _ أنا لا أطاق أبدا ! (:

هناك 33 تعليقًا:

دعاء على يقول...

بمناسبه الموسم الصيفى ! (:

موناليزا يقول...

رغم انى تقريبا كده بس اكتر حد بيبقى صعبان عليا مش اللى بيبع ولا حاجة لأ ده اللى جاى يشترى معايا
وعشان كده فى الغالب بشترى لوحدى:) رفقا بمن احبهم

mo5tar يقول...

ههههههههههههههه


ربنا يكون فى عونهم اللى يقعو فى ايديكى

بس خلى بالك لو كانو ماسكين حاجه فى ايديهم حاجه تلاقيها

جاتلك مرة واحده

هههههههههههههه

سلاموز يا باشمهندزة

:)

عاشقه وغلبانه يقول...

هو البس الصيفي نزل ولا لسه......؟

ياطول بالك

انا بشتري وانا مغمضه تقريبا

blue-wave يقول...

كلكم كدا بس بدرجات مختلفه:))

صلاح العميرى يقول...

المفروض البوست ده يطبع ويتوزع على المحلات مع صورة ليكى
هههههههه
دمتى فى حفظ الله

kochia يقول...

انا شايفة ان بائعي الملابس اللي بتشتريها هم اللي يجاوبوا ...

ياسمين نعمان يقول...

يا يادودو .. حمد الله على السلامة ..
أهو دي ميزة التفصيل، في الأول كنت بستصعبه، بس اكتشفت إنه أحسن حاجة، إنك تفكري وتألفي وتعملي الحاجة إللي على مزاجك .. بس ده يتطلب ترزي كويس ..
بس فعلا اللبس في المحلات بقى عجيب .. ربنا معاكي ..
إيه الرغي ده يا ياسمين، إسكتي بقه زهقتي البنت :-)))

Enjy Ebrahim يقول...

تانى هقولك طريقتك فى الكلام تحفة تعبيراتك مالهاش حل...من الاخر جميييييييييييييييييل اوى اسلوبك

اعتقد بتقرى لدكتور احمد خالد توفيق

عمرو يقول...

تحياتى يا دعا :)
تهنئة أولى بحلول الصيف وثيابه..أحب هذا الفصل بالفعل :)

تنهيدة مرهقة ثانية,واستنكار متوقع من الطريقة الأنثوية المعتادة فى الشراء...
لا أعلم, لكنى فعلا لم أعد أبتاع شيئا بصحبة أمى لهذا السبب.. أتحجج دوما بـ"أنا كبرت يا أمى".. لكن السبب الحقيقى يكمن فى تلك النقطة....
من خلال أحاديث أصدقائى اكتشفت أن معظمهـ"ن" على تلك الحالة, بينما معظمهـ"م" لا يهتمون بها من قريب أو من بعيد..

ولا أدرى السبب صراحةً.... :)

تحياتى لكِ.., لا أعلم ان كانت ميزة أو عيبا, لكنها سمة للضخصية على أية حال !
:)

كل سنة وانتِ طيبة :)

safa7_karmooz يقول...

طيب كويس طمنتينى ونبهتينى انى مفتحش محل هدوم فى المستقبل او مشتغلش بياع :D

فينك

دعاء على يقول...

موناليزا
بصراحه كلهم بيصعبوا عليا و ساعات لما بلف كتير و فى الآخر مشتريش حاجه بتصعب عليا نفسى هى كمان (:
نورتى يا قمر

دعاء على يقول...

mo5tar
أكيد طبعا ببقى متيقظه جدا تحسبا انهم يحدفونى بأى حاجه (:
العمر مش بعزقه يا باشمهندز (:
منور

دعاء على يقول...

عاشقه و غلبانه
يعنى بادئ ينزل لسه بس المعظم جابه
أهو أنا نفسى أعمل زيك كده و لو مره بس بجد مبعرفش مبعرفششششش !!! (:
برضه انتى جربى تفتحى و ترخمى على الخلق شويه (:
نورتى يا قمر

دعاء على يقول...

blue-wave
الصراحه مقدرش أنكر (:
يمكن تكون حاجه فى الهرمونات الأنثويه !!!
I guess we will never know
نورت يا دوك (:

دعاء على يقول...

مسدس صغير
و طبعا wanted dead
و بمكافأه مغريه جدا كمان (:
ربنا يستر !!!
نورت

دعاء على يقول...

kochia
للأسف مش فاضيين يدخلوا على المدونه لأنهم بيتعالجوا من الضغط و السكر اللى أنا جبتهولهم (:
و كمان عمرهم ما هييجوا يدوروا عليا برجليهم ده ما بيصدقوا أنكشح من المحل (:
نورتينى يا قمر

دعاء على يقول...

ياسمينه
الترزى ده بأه هو الانسان الوحيد اللى بيخلص تار بتوع المحلات و اللى بعمله فيهم
بجد عمرى ما طلبت حاجه و اتنفذت زى ما كنت عايزاها ... دايما في حاجه بايزه
متهيألى اتجهت للجاهز لانى بكده ببقى بشل ناس تانيه بدل ما أشل نفسى مع الترزى (:
نورتينى يا سمسمه و انتى ترغى براحتك يا قمر و عمرى ما هصدع و لا أقولك كفايه (:

دعاء على يقول...

enjy
ما تعتقديش ده أكيد (:
د.أحمد خالد توفيق هو بدايه الرحله بالنسبه لى و متابعاه بصوره فظيعه حتى انى لما بشوفه فى الشارع بمشى وراه (:
متشكره جدا على كلامك الجميل و يا رب دايما تنورينى و ترفعى معنوياتى كده (:

دعاء على يقول...

عمرو
طبعا الحاجه الخير و البركه بس من سابع المستحيلات انى آخدها معايا و أنا بشترى أى حاجه
أولا لأنها متقدرش على كل اللف اللى بلفه ده و بتبقى عايزه تخلص من أول محل (:
و ثانيا لأن ذوقنا متضارب بشكل غريب بس عامه فى الأول بس لأنها بعد كده بتقتنع برأيى لما تشوف الحاجه عليا و تعجبها

فعلا عمرك ما هتعرف تلاقى مبرر للحالات اللى زى دى (:
بس زى ما بيقولوا
I certainly admire the problem
بجد معجبه بالحاله جدا لان رغم صعوبتها الا ان الحاجه اللى بستقر عليها فى النهايه بتبقى غاليه عليا بعد كده و بحس بجد انى مبسوطه و أنا لابساها يعنى مبتنتهيش الى كونها مجرد قطعه ملابس

كل سنه و انت طيب و نورت بجد (:

دعاء على يقول...

safa7_karmooz
أنا عارفه ان القتل الليلى مش بيأكل عيش اليومين دول (: بس بجد أنصحك تبعد عن أى حاجه فيها هدوم و الا ساعتها هتبقى الضحيه الأولى لحضرتى و هتشوف التعذيب اللى على حق بأه (:

أنا هنا آهوه بس للأسف مشغوله بميت مليون حاجه ... آسفه بجد و أوعدك هحاول أكون موجوده أكتر (:
نورتنى على الآخر

Enjy Ebrahim يقول...

هو انتى مش هتكتبى حاجة جديدة بقى يا دعاء؟؟

نهــــــــــار يقول...

السلام عليكم...
وكأني أنا من كتبت الكلمات.......
....
دمتِ بخير

لا تعنينى الأسماء كثيرا يقول...

كل شئ هنا بسيط زيك ... بقرالك دايما و أنا مبتسمه
شكرا

صوت من مصر يقول...

كده عان زى اى ست او بنت بصراحه
محدش طايقها وهى بتشترى اى حاجه
الله يكون فى عون اى بائع

ياسمين نعمان يقول...

إنتي رحتي فين يا بنتي ... جمهورك مستني
وحشتيني :-)))

دعاء على يقول...

نهــــــــــار
يسعدنى التشابه بيننا (:
نورتى

دعاء على يقول...

enjy
ساعات بدخل فى حاله صمت ... يمكن اتكلم بعدها كتير و يمكن ما أتكلمش ... بس صدقينى بتحصل غصب عنى
من ناحيه تانيه أنا فرحانه بيكى لانى حسيت انك بتستنينى اكتب (:
آسفه بجد و ان شاء الله اكتب بوست قريب

دعاء على يقول...

Meso
شكرا ليكى انت لان بجد تعليقك ده خلانى ابتسم (:
نورتى و يا رب تنورينى دايما

دعاء على يقول...

صوت من مصر
يسمع منك ربنا انا اهوه بعترف انهم بيشقوا و يتعبوا معانا
و للأسف ما ينفعش يرفعوا قضيه على حد لمجرد ان ذوقه صعب و مختلف (:
نورتنى

دعاء على يقول...

ياسمين
جمهورى حته واحده؟! ربنا يخليكى ليا يا سمسمه و تفرحينى بكلامك كده دايما (:
بجد انتى وحشانى اكتر و المدونه وحشانى جدا بس صدقينى هرجع اكتب تانى قريب ان شاء الله

كأنني أنا يقول...

وحشتيني يا بونبوناية:)

دعاء على يقول...

كأنني أنا
انت من تملئين عالمى بالفراشات و اليوم ملأتيه ايضا بالحب (:
وحشتينى أكتر بجد